DZIEŃ MISIA – 25.11.2019r.
1.Powitanie uczestników spotkania – dzieci i ich
ukochanych misiów. Nauczycielka wyjaśnia, że 25 listopada jest obchodzony
światowy Dzień Pluszowego Misia – wszystkie misie i te małe i te duże mają
swoje święto.
2.Dzieci krótko przedstawiają swoich przyjaciół – ulubione maskotki. Nauczycielka trzyma w rękach misia i wita się z wszystkimi wierszykiem Jana Brzechwy:
Proszę Państwa, oto miś. Miś jest bardzo grzeczny dziś. Chętnie Państwu łapę poda. Nie chce podać? A to szkoda!
3. Zabawa „Spacer misiów”
Nauczyciel rozkłada na podłodze koła hula-hoop.
Zaprasza dzieci–misie do domków (obręczy). Następnie mówi, że misie są głodne i idą na spacer szukać miodu. Gra wolno na talerzach. Dzieci chodzą na czworakach, opierają dłonie i stopy na podłodze, patrzą przed siebie. Na przerwę w muzyce misie wracają do swoich domków i zasypiają. Zabawę powtarzamy kilka razy.
4. Misiowa muzyka relaksacyjna
Dzieci–misie zasypiają. (Mogą mruczeć przez sen). Nauczyciel ściszonym głosem mówi: Misie leżą na plecach. Misie leżą na brzuchu. Misie kładą łapki pod głowę. Misie wstają, przeciągają się, ziewają itp. Dzieci ilustrują ruchem słowa nauczyciela
5. Opowiastka ruchowa „Leśne misie”
Nauczyciel opowiada historyjkę, a dzieci-misie ilustrują ją za pomocą ruchu. Małe misie cichutko spały w swoich legowiskach (dzieci skulone leżą na dywanie i udają, że śpią). Nagle obudziło je brzęczenie pszczoły – najpierw ciche, a potem coraz głośniejsze. Misie łapką odganiały pszczołę (dzieci machają rękami, jakby odganiały pszczołę), ale ona nie odlatywała. Rozbudzone ze snu postanowiły poszukać czegoś do jedzenia (dzieci wstają i spacerują po sali). Wdrapały się na drzewo (dzieci wykonują ruchy, jakby wchodziły po drabinie). Zajrzały do dziupli i łapkami zaczęły wyjmować znajdujący się w niej miód (dzieci udają, że jedzą pyszny, słodki miód). Potem zeszły z drzewa (dzieci wykonują ruchy, jakby schodziły z drabiny). Najedzone położyły się wygodnie na zielonej polanie (dzieci kładą się wygodnie na dywanie).
6. Zagadki
„Przez całą zimę słodko śpi, a słodko dlatego, że miód
mu się śni”
(niedźwiadek, miś)
„Już taki niedźwiedzi ród, że ogromnie lubi…”
(miód)
„Jaki napój kojarzy ci się z misiem?”
(sok Kubuś )
„Wymień nazwy bajek, w których występowały misie?”
(„Miś Uszatek”, „ Gumisie”, „Miś w dużym niebieskim
domku”, „Troskliwe misie”)
7. Gimnastyka z misiem – ćwiczenia gimnastyczne z
misiami:
Marsz na palcach z misiem uniesionym wysoko nad głową;
Bieg wokół misia z wysokim unoszeniem kolan;
Siad prosty – unoszenie misia siedzącego na nogach;
Ćwiczenie równowagi – przekładanie misia pod
uniesionym kolanem;
Ćwiczenia oddechowe – zdmuchujemy świeczki.
8. Układanie puzzli w zespołach. Grupę dzieci dzielimy na kilka zespołów. Każdy zespół dostaje takie same puzzle (lub pocięte kolorowe obrazki z pluszowym misiem). Zwycięży ta drużyna, która pierwsza skończy układanie.
11. Praca plastyczna „Miś”.
12. Słodki poczęstunek. Na koniec wszystkie dzieci
otrzymują słodki upominek, np. ciasteczka w kształcie misia.
Komentarze
Prześlij komentarz