Przejdź do głównej zawartości

Dzień Misia


DZIEŃ MISIA – 25.11.2019r.



1.Powitanie uczestników spotkania – dzieci i ich ukochanych misiów. Nauczycielka wyjaśnia, że 25 listopada jest obchodzony światowy Dzień Pluszowego Misia – wszystkie misie i te małe i te duże mają swoje święto.

2.Dzieci krótko przedstawiają swoich przyjaciół – ulubione maskotki. Nauczycielka trzyma w rękach misia i wita się z wszystkimi wierszykiem Jana Brzechwy:
Proszę Państwa, oto miś. Miś jest bardzo grzeczny dziś. Chętnie Państwu łapę poda. Nie chce podać? A to szkoda!

3. Zabawa „Spacer misiów”
Nauczyciel rozkłada na podłodze koła hula-hoop.
Zaprasza dzieci–misie do domków (obręczy). Następnie mówi, że misie są głodne i idą na spacer szukać miodu. Gra wolno na talerzach. Dzieci chodzą na czworakach, opierają dłonie i stopy na podłodze, patrzą przed siebie. Na przerwę w muzyce misie wracają do swoich domków i zasypiają. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4. Misiowa muzyka relaksacyjna
Dzieci–misie zasypiają. (Mogą mruczeć przez sen). Nauczyciel ściszonym głosem mówi: Misie leżą na plecach. Misie leżą na brzuchu. Misie kładą łapki pod głowę. Misie wstają, przeciągają się, ziewają itp. Dzieci ilustrują ruchem słowa nauczyciela

5. Opowiastka ruchowa „Leśne misie”
Nauczyciel opowiada historyjkę, a dzieci-misie ilustrują ją za pomocą ruchu. Małe misie cichutko spały w swoich legowiskach (dzieci skulone leżą na dywanie i udają, że śpią). Nagle obudziło je brzęczenie pszczoły – najpierw ciche, a potem coraz głośniejsze. Misie łapką odganiały pszczołę (dzieci machają rękami, jakby odganiały pszczołę), ale ona nie odlatywała. Rozbudzone ze snu postanowiły poszukać czegoś do jedzenia (dzieci wstają i spacerują po sali). Wdrapały się na drzewo (dzieci wykonują ruchy, jakby wchodziły po drabinie). Zajrzały do dziupli i łapkami zaczęły wyjmować znajdujący się w niej miód (dzieci udają, że jedzą pyszny, słodki miód). Potem zeszły z drzewa (dzieci wykonują ruchy, jakby schodziły z drabiny). Najedzone położyły się wygodnie na zielonej polanie (dzieci kładą się wygodnie na dywanie).

6. Zagadki
„Przez całą zimę słodko śpi, a słodko dlatego, że miód mu się śni”
(niedźwiadek, miś)
„Już taki niedźwiedzi ród, że ogromnie lubi…”
(miód)
„Jaki napój kojarzy ci się z misiem?”
(sok Kubuś )
„Wymień nazwy bajek, w których występowały misie?”
(„Miś Uszatek”, „ Gumisie”, „Miś w dużym niebieskim domku”, „Troskliwe misie”)

7. Gimnastyka z misiem – ćwiczenia gimnastyczne z misiami:
Marsz na palcach z misiem uniesionym wysoko nad głową;
Bieg wokół misia z wysokim unoszeniem kolan;
Siad prosty – unoszenie misia siedzącego na nogach;
Ćwiczenie równowagi – przekładanie misia pod uniesionym kolanem;
Ćwiczenia oddechowe – zdmuchujemy świeczki.


8. Układanie puzzli w zespołach. Grupę dzieci dzielimy na kilka zespołów. Każdy zespół dostaje takie same puzzle (lub pocięte kolorowe obrazki z pluszowym misiem). Zwycięży ta drużyna, która pierwsza skończy układanie.

11. Praca plastyczna „Miś”.

12. Słodki poczęstunek. Na koniec wszystkie dzieci otrzymują słodki upominek, np. ciasteczka w kształcie misia.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

  DZIEŃ PRAW DZIECKA   Przebieg: 1. Powitanie w kole – przysyłanie iskierki przyjaźni i uśmiechu. 2.  Zabawa z szablonami – „Pokaż mi co czujesz” - omówienie prawa do wyrażania swoich emocji (szablony wyrazów twarzy). 3.  Zabawa: "Pokaż proszę". POKAŻ PROSZĘ pokaż proszę gdzie masz oczy, gdzie masz uszy, a gdzie nos, pokaż rękę, pokaż nogę, gdzie na głowie rośnie włos? podnieś rękę tupnij nogą kiwnij głową "tak" lub "nie" klaśnij w ręce skocz do góry i uśmiechnij się! 4.  Zabawa integracyjna: Ramię przy ramieniu – wprowadzenie w dobry nastrój. Dzieci stają w kole blisko siebie, ilustrując ruchem treść wyliczanki: Stoimy ramię przy ramieniu Możemy być wielcy w oka mgnieniu Możemy być całkiem mali Lecz nigdy nie będziemy sami ! Dzieci witają się wzajemnie przez podanie ręki. 5. Zabawa przy muzyce smutnej i wesołej (dzieci mimiką i ruchem ukazują emocje). 6. Słuchanie krótkich rymowanek i dopasowywanie ich do odpowiedniego prawa

Koło fortuny

Jak wykorzysta ć ko ł o fortuny w edukacji? Ostatnio szko ł a, w której pracuje naby ł a ko ł o fortuny.  Jak je wykorzysta ć ?  Poni ż ej par ę przyk ł ad ó w: .     Ko ł o to te ż genialne ­narz ę dzie, kiedy chcemy nagrodzi ć na­szego ucznia lub ca łą klas ę  za dobr ą prac ę i uwag ę na zaj ę ciach. Wybieraj ą c nagrody, np. ulubiona gra na podsumowanie zaj ęć , kr ó tki filmik z YouTube, ś piewanie ulubionej piosenki, sprawimy naszej klasie du ż o przyjemno ś ci, a kiedy do tego wykorzystamy w ł a ś nie ich sugestie, motywacja do pracy na kolejnych zaj ę ciach b ę dzie o wiele mocniejsza.  .     Wybieranie dzia ł a ń – odpytywanie .     Na lekcji wf .     Ć wiczenia ortograficzne – jaka literę wpisać, .     Utrwalanie liter .     Utrwalanie cyfr .     Wybieranie grup  Wybór osoby: Bywa,   ż e ci ęż ko jest wybra ć  nam osob ę , kt ó ra przyjdzie do odpowiedzi lub przeczyta zadanie z podr ę cznika.  Czy było to dla Was pomocne?