Przejdź do głównej zawartości

Andrzejki, andrzejki

Czy lubicie Andrzejki? Ja bardzo, uwielbiam czas wróżb... Z moimi dzieciakami będziemy obchodzić już jutro, więc poniżej scenariusz.. Pomysły zebrane z netu :). Dajcie znać czy się Wam podoba :)

ANDRZEJKI



1. Wstęp: Dzisiaj są „Andrzejki” – jest to dzień, w którym swoje święto mają wszyscy, którzy mają na imię Andrzej. Jest to także wieczór wróżb i czarów. Dawno temu andrzejkowe wróżby traktowano poważnie, jednak w dzisiejszych czasach do wróżb podchodzi się z przymrużeniem oka i uważa za wesołą zabawę.

2. „Kim będę w przyszłości”.
Na dywanie rozłożone są talerze, pod którymi ukryte są obrazki charakteryzujące różne zawody. Dzieci z emblematem klucza niebieskiego wskazują wybrany przez siebie talerz. Po jego odkryciu dziecko mówi, kim będzie (np. grzebień –fryzjer, termometr – pielęgniarka itp.)


3. Wychodzenie bucików za próg.
Dzieci zdejmują lewe buty i ustawiają jeden za drugim. Osoba, której but pierwszy znajdzie się za drzwiami pojedzie na daleką wycieczkę.

4. „Serce”: Nauczycielka podchodzi do dzieci z dwoma dużymi czerwonymi sercami, na których, na odwrocie, napisane są imiona chłopców i dziewczynek. Dzieci przekłuwają igłą serce, a nauczyciel odczytuje imię przyszłej żony lub męża.

5. „Kolorowy mix”: Losowanie kolorów. Dzieci i rodzice siedzą w kręgu, losują karteczki w sześciu kolorach. Następnie wstają te osoby, które wylosowały dany kolor, a wróżka odczytuje z "księgi wróżb", o jakich przestrogach na przyszłość mówią im wylosowane kolory.


Czerwony - Jesz za dużo słodyczy. Musisz je ograniczyć, bo w przyszłości będziesz musiał być częstym gościem u dentysty. Wszyscy wiedzą, jak bardzo tego nie lubisz.
Zielony - Bądź ostrożny w drodze do przedszkola. Patrz uważnie pod nogi i bacznie rozglądaj się na przejściu przez ulicę. Gdy będziesz uważał, to nic złego ci się nie przytrafi.
Żółty - Bardziej dbaj o swoje zdrowie, cieplej się ubieraj. Nie pij zimnych napojów, gdy jesteś spocony, noś zawsze zimą czapkę i nigdy nie zapominaj o szaliku.
Niebieski - Zawsze pilnuj swoich rzeczy, bo możesz coś cennego zgubić. Nie bądź taki roztargniony.
Biały - Pijesz za mało mleka, masz słabe kości. Jedz więcej nabiału, a nie tylko chrupki i wafelki.
Czarny - Za często się kłócisz. Unikaj nieporozumień, a wszystko będzie wokół ciebie bardzo kolorowe.

6. Magiczne znaki. Dzieci zostają poproszeni, aby dobrze rozejrzeli się po sali, wybrali jeden ze znaków znajdujący się w sali i ustawili się przy nim. Wróżka określa znaczenie wybranego znaku.:

- „Słoneczko” - Spełni się twoje najskrytsze marzenie. Będziesz miał to, o czym od dawna marzysz.
- „Księżyc” - Spodziewaj się nagrody. Twój wysiłek i ciężka praca zostaną docenione.
- „Buzia z błyskawicą” - Pokłócisz się z przyjacielem. Po kilku dniach zrozumiesz, że nie miałeś racji i będziesz musiał go przeprosić.
- „Gwiazdka” - Spotka cię coś niezwykłego. Przeżyjesz fantastyczną przygodę, której nie zapomnisz do końca życia.
- „Domek” – Ominie cię duży kłopot. W twoim domu zapanuje radość i szczęście.
- „Serce” – Ktoś ważny pojawi się w twoim domu. Pomoże ci w wielu trudnych chwilach.
- „Koperta” – Otrzymasz ważną wiadomość od osoby, za którą tęsknisz. Będzie to dobra wiadomość.
- „Konik” – Otrzymasz zwierzątko, o którym od dawna marzysz.

7. „Kwiat prawdę ci powie”
Na stołach rozkładamy ilustracje kwiatów (jeden kwiat na jednym stoliku). Gdy muzyka gra dzieci improwizują ruchem rytm melodii. Muzyka cichnie każde dziecko staje przy wybranym przez siebie kwiatku.
RÓŻA – szczęście w życiu
NARCYZ – zakochasz się
ASTER – uważaj czekają cię kłopoty
BEZ – miłe towarzystwo
LILIA- będziesz tęsknić za kimś bliskim
8. ,Sklejony taniec” – dzieci dobierają się w pary, czarownica ,,smaruje” je klejem. Zadanie polega na zatańczeniu tańca w parach. Zwycięskie pary losują przepowiednie.

9. ,,Supełki” – zadanie polega na jak najszybszym rozwiązaniu supełków. Liczba rozwiązanych supełków oznacza spełnione marzenia.

10. Tańce.

11. Poczęstunek.

12. Podziękowanie za udział.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

  DZIEŃ PRAW DZIECKA   Przebieg: 1. Powitanie w kole – przysyłanie iskierki przyjaźni i uśmiechu. 2.  Zabawa z szablonami – „Pokaż mi co czujesz” - omówienie prawa do wyrażania swoich emocji (szablony wyrazów twarzy). 3.  Zabawa: "Pokaż proszę". POKAŻ PROSZĘ pokaż proszę gdzie masz oczy, gdzie masz uszy, a gdzie nos, pokaż rękę, pokaż nogę, gdzie na głowie rośnie włos? podnieś rękę tupnij nogą kiwnij głową "tak" lub "nie" klaśnij w ręce skocz do góry i uśmiechnij się! 4.  Zabawa integracyjna: Ramię przy ramieniu – wprowadzenie w dobry nastrój. Dzieci stają w kole blisko siebie, ilustrując ruchem treść wyliczanki: Stoimy ramię przy ramieniu Możemy być wielcy w oka mgnieniu Możemy być całkiem mali Lecz nigdy nie będziemy sami ! Dzieci witają się wzajemnie przez podanie ręki. 5. Zabawa przy muzyce smutnej i wesołej (dzieci mimiką i ruchem ukazują emocje). 6. Słuchanie krótkich rymowanek i dopasowywanie ich do odpowiedniego prawa

Dzień Misia

DZIEŃ MISIA – 25.11.2019r. 1.Powitanie uczestników spotkania – dzieci i ich ukochanych misiów. Nauczycielka wyjaśnia, że 25 listopada jest obchodzony światowy Dzień Pluszowego Misia – wszystkie misie i te małe i te duże mają swoje święto. 2.Dzieci krótko przedstawiają swoich przyjaciół – ulubione maskotki. Nauczycielka trzyma w rękach misia i wita się z wszystkimi wierszykiem Jana Brzechwy: Proszę Państwa, oto miś. Miś jest bardzo grzeczny dziś. Chętnie Państwu łapę poda. Nie chce podać? A to szkoda! 3. Zabawa „Spacer misiów” Nauczyciel rozkłada na podłodze koła hula-hoop. Zaprasza dzieci–misie do domków (obręczy). Następnie mówi, że misie są głodne i idą na spacer szukać miodu. Gra wolno na talerzach. Dzieci chodzą na czworakach, opierają dłonie i stopy na podłodze, patrzą przed siebie. Na przerwę w muzyce misie wracają do swoich domków i zasypiają. Zabawę powtarzamy kilka razy. 4. Misiowa muzyka relaksacyjna Dzieci–misie zasypiają. (Mogą mruczeć przez sen). N

Koło fortuny

Jak wykorzysta ć ko ł o fortuny w edukacji? Ostatnio szko ł a, w której pracuje naby ł a ko ł o fortuny.  Jak je wykorzysta ć ?  Poni ż ej par ę przyk ł ad ó w: .     Ko ł o to te ż genialne ­narz ę dzie, kiedy chcemy nagrodzi ć na­szego ucznia lub ca łą klas ę  za dobr ą prac ę i uwag ę na zaj ę ciach. Wybieraj ą c nagrody, np. ulubiona gra na podsumowanie zaj ęć , kr ó tki filmik z YouTube, ś piewanie ulubionej piosenki, sprawimy naszej klasie du ż o przyjemno ś ci, a kiedy do tego wykorzystamy w ł a ś nie ich sugestie, motywacja do pracy na kolejnych zaj ę ciach b ę dzie o wiele mocniejsza.  .     Wybieranie dzia ł a ń – odpytywanie .     Na lekcji wf .     Ć wiczenia ortograficzne – jaka literę wpisać, .     Utrwalanie liter .     Utrwalanie cyfr .     Wybieranie grup  Wybór osoby: Bywa,   ż e ci ęż ko jest wybra ć  nam osob ę , kt ó ra przyjdzie do odpowiedzi lub przeczyta zadanie z podr ę cznika.  Czy było to dla Was pomocne?