Przejdź do głównej zawartości

Na początek: ESCAPE ROOM

Co to w ogóle jest escape room, jak go zrobić??

Escape room to pokój zagadek. Uczniowie, aby z niego wyjść muszą najpierw prawidłowo rozwiązać parę zagadek.
Działa to najczęściej tak: 
Zadanie do wykonania, którego rozwiązanie jest następną podpowiedzią :) I tak w kółko.
Pamiętajmy, aby też np. drzwiach do room'u zawiesić regulamin, który będzie zawierał ogólne zasady, w tym najważniejszą ile mają na to czasu.
Wbrew pozorom nie jest to trudne do przygotowania. Jednak wymaga trochę czasu i logicznego pomyślenia. Moi uczniowie są tym zachwyceni.

Poniżej przedstawiam przykładowy scenariusz na escape room o tematyce historycznej :) co prawda jest on przeznaczony dla starszych uczniów, ale na spokojnie, można go przerobić dla dzieciaków      z młodszych klas :)

Zachęcam do wykorzystywania nowoczesnych technologii. Są one nieodłączne w naszym życiu, a dzieciaki bardzo je lubią.

Dobrej nocy:)


ESCAPE ROOM- Żołnierze Zesłani

List dla uczestników, który dostają przy wejściu.

Zostaliście zesłani na Sybir, aby się uwolnić musicie rozwiązać 5 zagadek, wtedy otrzymacie hasło do wyjścia. Rozglądnijcie się po sali i odnajdźcie symbol charakterystyczny dla Polski.

(w sali umieszonna będzie flaga Polski)

Zadanie 1
Wasze odznaki zostały Wam odebrane. Z dostępnych produktów wykonajcie wspólną odznakę, następnie zróbcie jej zdjęcie i wyślijcie na email: zeslani.zolnierze1@wp.pl

( W wiadomości zwrotnej uczniowie dostaną hasło: stoliki. Tam znajdować się będzie część kodu QR wraz z kolejną podpowiedzią. )
Kolejna podpowiedź: Żołnierze walczyli, aby zdobyć Niepodległość……. (Polski)- w sali będzie zawieszona mapa Polski, a za nią kolejna zagadka.

Zadanie 2
Dzięki swej wiedzy, wielokrotnie udało się Wam wyjść obronnie z wielu nie przyjemnych sytuacji. Zeskanujcie kod, a pojawi się zadanie. Rozwiązaniem będzie hasło.

Pojawi się aplikacja learning apps” oraz krzyżówka. Po rozwiązaniu wyjdzie hasło: podłoga i kolejna część kodu, a także podpowiedź.

Podpowiedź: Książka, napisana przez pisarza biorącego udział w walce o odzyskanie Niepodległości.

Zadanie 3
W książce będzie kartka z tekstem hymnu Polski. Żołnierze będą musieć uzupełnić tekst. Ponumerowane pola dadzą kolejną wskazówkę. Hasło: nakrycie głowy.

W sali będzie umieszczona czapka wojskowa- lub jej zdjęcie. A po nią kod qr i podpowiedź.
Podpowiedź: WODA

zadanie 4
Rozsypane wersy piosenki legionowej ułóżcie we właściwej kolejności.
(Drużyna losuje jeden z zestawów. Tekst piosenek pocięty jest na dwuwersowe części.) •
 ZESTAW I. Pierwsza Brygada
 Legiony to żołnierska nuta,
Legiony to ofiarny stos,
Legiony to żołnierska buta,
Legiony to straceńców los.
My, Pierwsza Brygada, Strzelecka gromada,
Na stos rzuciliśmy swój życia los,
Na stos, na stos.
O, ile mąk, ile cierpienia,
O, ile krwi, wylanych łez.
Pomimo to nie ma zwątpienia,
Dodawał sił wędrówki kres.

Po poprawnym uporządkowaniu z pojawi się hasło. Hasło: SŁOIK

zadanie 5
Nagle znajdujecie słoik, a nim list… to jest kolejna wskazówka. Powodzenia!!

List to będzie zaszyfrowane alfabetem Morse’a hasło. Hasło: Niepodległość.

W sali będą wymieszone plakaty NIEPODLEGŁOŚĆ. Pod którymś z nich będzie ostatni kod qr. Oraz wiadomość. Zeskanuj hasło i wyślij go na maila.

Komentarze

  1. chmm ... bardzo aktualne w czasie ostatnich dyskusji wywołanych strajkiem nauczycieli - aż wierzyć się nie chce że są jeszcze w zawodzie ludzie z pasją ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Są, są i jest na bardzo dużo... Niestety z samej pasji nie da się żyć...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak pierwszy raz usłyszałam o tych pokojach zagadek to bardzo mnie zainteresowały, ale nadal nie miałam okazji jeszcze do żadnego pójść. Chciałabym odwiedzić http://noescape.pl/ , mam nadzieję, że w najbliższym czasie się to uda

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

  DZIEŃ PRAW DZIECKA   Przebieg: 1. Powitanie w kole – przysyłanie iskierki przyjaźni i uśmiechu. 2.  Zabawa z szablonami – „Pokaż mi co czujesz” - omówienie prawa do wyrażania swoich emocji (szablony wyrazów twarzy). 3.  Zabawa: "Pokaż proszę". POKAŻ PROSZĘ pokaż proszę gdzie masz oczy, gdzie masz uszy, a gdzie nos, pokaż rękę, pokaż nogę, gdzie na głowie rośnie włos? podnieś rękę tupnij nogą kiwnij głową "tak" lub "nie" klaśnij w ręce skocz do góry i uśmiechnij się! 4.  Zabawa integracyjna: Ramię przy ramieniu – wprowadzenie w dobry nastrój. Dzieci stają w kole blisko siebie, ilustrując ruchem treść wyliczanki: Stoimy ramię przy ramieniu Możemy być wielcy w oka mgnieniu Możemy być całkiem mali Lecz nigdy nie będziemy sami ! Dzieci witają się wzajemnie przez podanie ręki. 5. Zabawa przy muzyce smutnej i wesołej (dzieci mimiką i ruchem ukazują emocje). 6. Słuchanie krótkich rymowanek i dopasowywanie ich do odpowiedniego prawa

Dzień Misia

DZIEŃ MISIA – 25.11.2019r. 1.Powitanie uczestników spotkania – dzieci i ich ukochanych misiów. Nauczycielka wyjaśnia, że 25 listopada jest obchodzony światowy Dzień Pluszowego Misia – wszystkie misie i te małe i te duże mają swoje święto. 2.Dzieci krótko przedstawiają swoich przyjaciół – ulubione maskotki. Nauczycielka trzyma w rękach misia i wita się z wszystkimi wierszykiem Jana Brzechwy: Proszę Państwa, oto miś. Miś jest bardzo grzeczny dziś. Chętnie Państwu łapę poda. Nie chce podać? A to szkoda! 3. Zabawa „Spacer misiów” Nauczyciel rozkłada na podłodze koła hula-hoop. Zaprasza dzieci–misie do domków (obręczy). Następnie mówi, że misie są głodne i idą na spacer szukać miodu. Gra wolno na talerzach. Dzieci chodzą na czworakach, opierają dłonie i stopy na podłodze, patrzą przed siebie. Na przerwę w muzyce misie wracają do swoich domków i zasypiają. Zabawę powtarzamy kilka razy. 4. Misiowa muzyka relaksacyjna Dzieci–misie zasypiają. (Mogą mruczeć przez sen). N

Koło fortuny

Jak wykorzysta ć ko ł o fortuny w edukacji? Ostatnio szko ł a, w której pracuje naby ł a ko ł o fortuny.  Jak je wykorzysta ć ?  Poni ż ej par ę przyk ł ad ó w: .     Ko ł o to te ż genialne ­narz ę dzie, kiedy chcemy nagrodzi ć na­szego ucznia lub ca łą klas ę  za dobr ą prac ę i uwag ę na zaj ę ciach. Wybieraj ą c nagrody, np. ulubiona gra na podsumowanie zaj ęć , kr ó tki filmik z YouTube, ś piewanie ulubionej piosenki, sprawimy naszej klasie du ż o przyjemno ś ci, a kiedy do tego wykorzystamy w ł a ś nie ich sugestie, motywacja do pracy na kolejnych zaj ę ciach b ę dzie o wiele mocniejsza.  .     Wybieranie dzia ł a ń – odpytywanie .     Na lekcji wf .     Ć wiczenia ortograficzne – jaka literę wpisać, .     Utrwalanie liter .     Utrwalanie cyfr .     Wybieranie grup  Wybór osoby: Bywa,   ż e ci ęż ko jest wybra ć  nam osob ę , kt ó ra przyjdzie do odpowiedzi lub przeczyta zadanie z podr ę cznika.  Czy było to dla Was pomocne?