Przejdź do głównej zawartości

Koło fortuny


Jak wykorzystać koło fortuny w edukacji?




Ostatnio szkoła, w której pracuje nabyła koło fortuny. 
Jak je wykorzystać

Poniżej parę przykładów:
  • .    Koło to też genialne ­narzędzie, kiedy chcemy nagrodzić na­szego ucznia lub całą klasę za dobrą pracę i uwagę na zajęciach. Wybierając nagrody, np. ulubiona gra na podsumowanie zajęć, krótki filmik z YouTube, śpiewanie ulubionej piosenki, sprawimy naszej klasie dużo przyjemności, a kiedy do tego wykorzystamy właśnie ich sugestie, motywacja do pracy na kolejnych zajęciach będzie o wiele mocniejsza. 
  • .    Wybieranie działań – odpytywanie
  • .    Na lekcji wf
  • .    Ćwiczenia ortograficzne jaka literę wpisać,
  • .    Utrwalanie liter
  • .    Utrwalanie cyfr
  • .    Wybieranie grup
  •  Wybór osoby: Bywa, że ciężko jest wybrać nam osobę, która przyjdzie do odpowiedzi lub przeczyta zadanie z podręcznika.

 Czy było to dla Was pomocne?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

  DZIEŃ PRAW DZIECKA   Przebieg: 1. Powitanie w kole – przysyłanie iskierki przyjaźni i uśmiechu. 2.  Zabawa z szablonami – „Pokaż mi co czujesz” - omówienie prawa do wyrażania swoich emocji (szablony wyrazów twarzy). 3.  Zabawa: "Pokaż proszę". POKAŻ PROSZĘ pokaż proszę gdzie masz oczy, gdzie masz uszy, a gdzie nos, pokaż rękę, pokaż nogę, gdzie na głowie rośnie włos? podnieś rękę tupnij nogą kiwnij głową "tak" lub "nie" klaśnij w ręce skocz do góry i uśmiechnij się! 4.  Zabawa integracyjna: Ramię przy ramieniu – wprowadzenie w dobry nastrój. Dzieci stają w kole blisko siebie, ilustrując ruchem treść wyliczanki: Stoimy ramię przy ramieniu Możemy być wielcy w oka mgnieniu Możemy być całkiem mali Lecz nigdy nie będziemy sami ! Dzieci witają się wzajemnie przez podanie ręki. 5. Zabawa przy muzyce smutnej i wesołej (dzieci mimiką i ruchem ukazują emocje). 6. Słuchanie krótkich rymowanek i dopasowywanie ich do odpowiedniego prawa

Dzień Misia

DZIEŃ MISIA – 25.11.2019r. 1.Powitanie uczestników spotkania – dzieci i ich ukochanych misiów. Nauczycielka wyjaśnia, że 25 listopada jest obchodzony światowy Dzień Pluszowego Misia – wszystkie misie i te małe i te duże mają swoje święto. 2.Dzieci krótko przedstawiają swoich przyjaciół – ulubione maskotki. Nauczycielka trzyma w rękach misia i wita się z wszystkimi wierszykiem Jana Brzechwy: Proszę Państwa, oto miś. Miś jest bardzo grzeczny dziś. Chętnie Państwu łapę poda. Nie chce podać? A to szkoda! 3. Zabawa „Spacer misiów” Nauczyciel rozkłada na podłodze koła hula-hoop. Zaprasza dzieci–misie do domków (obręczy). Następnie mówi, że misie są głodne i idą na spacer szukać miodu. Gra wolno na talerzach. Dzieci chodzą na czworakach, opierają dłonie i stopy na podłodze, patrzą przed siebie. Na przerwę w muzyce misie wracają do swoich domków i zasypiają. Zabawę powtarzamy kilka razy. 4. Misiowa muzyka relaksacyjna Dzieci–misie zasypiają. (Mogą mruczeć przez sen). N