Przejdź do głównej zawartości

Dzień Dinozaura


Dinozaur Zabawka Ładny - Darmowy obraz na Pixabay

DZIEŃ DINOZAURA



Dawno mnie tu nie było, wracam ze zdwojoną siłą :)
Przesyłam poniżej scenariusz na Dzień Dinozaura.

Przebieg:

1.      Ogon, tułów, szyja, głowa...
Postać prawie jest gotowa.
Jeszcze tylko cztery nogi i wychodzi potwór srogi.
Taki duży wśród zarośli...
Pewnie byśmy za nim poszli.
Lecz to było wieki temu.
Teraz już go nie znajdziemy.
A dlaczego?
Bo wymarły.
Mam na myśli - ..............(dinozaury).

2.        Rozmowa na temat dinozaurów.

- czym jest dinozaur? (zwierze prehistoryczne, gad)
- jakie znacie nazwy dinozaurów? (diplodok, tyranozaur, triceratops, stegozaur)
- czym żywiły się dinozaury?
- skąd się brały małe dinozaury? 

3.      idą dinozaury – zabawa z wykorzystaniem rymowanki. Dzieci poruszają się zgodnie z treścią rymowanki. Idą ścieżką dinozaury, może wcale nie wymarły? Kroczą wolno, ociężale, głośno ryczą – rozszalałe. W prawo, w lewo, w górę skoki, wśród paproci słychać kroki. Idą ścieżką dinozaury, może wcale nie wymarły?


4.      Coś o dinozaurach” – czyli wspólne oglądanie prezentacji multimedialnej, którą możecie znaleźć , prezentacja działa po kliknięciu w myszkę, nie przejmujcie się jak zobaczycie, że napisy są na siebie ponakładane, podczas oglądania będzie wszystko ok… Napisy będą się pojawiać i znikać. Jeżeli nie macie możliwości skorzystania z rzutnika to proponuję Wam skorzystać z plansz, które znajdziecie


5.       „Od największego do najmniejszego…” – do tej zabawy można użyć zabawek przyniesionych przez dzieci, zadaniem przedszkolaków jest ułożenie figurek od najmniejszej do największej i odwrotnie.

6.      „Liczbowe grzbiety”- zabawa dydaktyczna.
Nauczyciel dzieli dzieci na trzy, sześcioosobowe drużyny. Każdy członek grupy dostaje klamerkę z cyfrą od 1-6. Następnie rozdaje sylwety dinozaurów. Zadaniem drużyn jest przypięcie klamerek na grzbietach dinozaurów w odpowiedniej kolejności ( od 1 do następnie od końca)

7.       „Gdzie jest dinuś”- układanie dinozaurów względem siebie.

- weź dinozaura w prawą rękę,
- połóż dinozaura przed sobą,
- z tyłu,
- pomiędzy stopami,
- weź w lewą rękę,
- połóż pod kolanami, itp


8.      Ile tu jest jaj?- bajka matematyczna.
Nauczycielka wymyśla bajkę, dostosowując jej treść do możliwości dzieci. Każde dziecko dostaje do zabawy talerzyk papierowy, który staje się gniazdem i jaja zrobione z folii aluminiowej, gazet. Mogą to być również plastikowe jajka niespodzianki, duże korale, żołędzie, korki od butelek i inne przedmioty.
Bajka może zaczynać się tak:
Mama triceratopsa ma w swoim gnieździe 5 jaj. Włóżcie do swoich gniazd  5 jaj. 2 jajka sturlały się poza gniazdo. Ile jaj zostało w środku? Gdzie jest więcej, w gnieździe, czy poza nim? Mama włożyła jajka powrotem do gniazda. Z trzech jaj wykluły się dinozaury. Ile jaj pozostało niewyklutych? Ile zostanie, jeśli jeszcze jeden triceratops się wykluje? I tak dalej…


9.      „Dinozaur” – dzieci biegają po sali, na hasło „dinozaur” staja nieruchomo.
"Spacer dinozaurów" – zabawa ruchowo-naśladowcza: wylęganie się z jajka, przeciąganie się, chodzenie "ciężkimi" krokami, wyciąganie szyi do liści drzew, ucieczka przed większym dinozaurem na piętach, zasypianie.



10.              „Nasze skamieliny” – tu również przyda się masa solna. Dzieci otrzymują po kawałku, a następnie odciskają w nim figurki dinozaurów.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

  DZIEŃ PRAW DZIECKA   Przebieg: 1. Powitanie w kole – przysyłanie iskierki przyjaźni i uśmiechu. 2.  Zabawa z szablonami – „Pokaż mi co czujesz” - omówienie prawa do wyrażania swoich emocji (szablony wyrazów twarzy). 3.  Zabawa: "Pokaż proszę". POKAŻ PROSZĘ pokaż proszę gdzie masz oczy, gdzie masz uszy, a gdzie nos, pokaż rękę, pokaż nogę, gdzie na głowie rośnie włos? podnieś rękę tupnij nogą kiwnij głową "tak" lub "nie" klaśnij w ręce skocz do góry i uśmiechnij się! 4.  Zabawa integracyjna: Ramię przy ramieniu – wprowadzenie w dobry nastrój. Dzieci stają w kole blisko siebie, ilustrując ruchem treść wyliczanki: Stoimy ramię przy ramieniu Możemy być wielcy w oka mgnieniu Możemy być całkiem mali Lecz nigdy nie będziemy sami ! Dzieci witają się wzajemnie przez podanie ręki. 5. Zabawa przy muzyce smutnej i wesołej (dzieci mimiką i ruchem ukazują emocje). 6. Słuchanie krótkich rymowanek i dopasowywanie ich do odpowiedniego prawa

Dzień Misia

DZIEŃ MISIA – 25.11.2019r. 1.Powitanie uczestników spotkania – dzieci i ich ukochanych misiów. Nauczycielka wyjaśnia, że 25 listopada jest obchodzony światowy Dzień Pluszowego Misia – wszystkie misie i te małe i te duże mają swoje święto. 2.Dzieci krótko przedstawiają swoich przyjaciół – ulubione maskotki. Nauczycielka trzyma w rękach misia i wita się z wszystkimi wierszykiem Jana Brzechwy: Proszę Państwa, oto miś. Miś jest bardzo grzeczny dziś. Chętnie Państwu łapę poda. Nie chce podać? A to szkoda! 3. Zabawa „Spacer misiów” Nauczyciel rozkłada na podłodze koła hula-hoop. Zaprasza dzieci–misie do domków (obręczy). Następnie mówi, że misie są głodne i idą na spacer szukać miodu. Gra wolno na talerzach. Dzieci chodzą na czworakach, opierają dłonie i stopy na podłodze, patrzą przed siebie. Na przerwę w muzyce misie wracają do swoich domków i zasypiają. Zabawę powtarzamy kilka razy. 4. Misiowa muzyka relaksacyjna Dzieci–misie zasypiają. (Mogą mruczeć przez sen). N

Koło fortuny

Jak wykorzysta ć ko ł o fortuny w edukacji? Ostatnio szko ł a, w której pracuje naby ł a ko ł o fortuny.  Jak je wykorzysta ć ?  Poni ż ej par ę przyk ł ad ó w: .     Ko ł o to te ż genialne ­narz ę dzie, kiedy chcemy nagrodzi ć na­szego ucznia lub ca łą klas ę  za dobr ą prac ę i uwag ę na zaj ę ciach. Wybieraj ą c nagrody, np. ulubiona gra na podsumowanie zaj ęć , kr ó tki filmik z YouTube, ś piewanie ulubionej piosenki, sprawimy naszej klasie du ż o przyjemno ś ci, a kiedy do tego wykorzystamy w ł a ś nie ich sugestie, motywacja do pracy na kolejnych zaj ę ciach b ę dzie o wiele mocniejsza.  .     Wybieranie dzia ł a ń – odpytywanie .     Na lekcji wf .     Ć wiczenia ortograficzne – jaka literę wpisać, .     Utrwalanie liter .     Utrwalanie cyfr .     Wybieranie grup  Wybór osoby: Bywa,   ż e ci ęż ko jest wybra ć  nam osob ę , kt ó ra przyjdzie do odpowiedzi lub przeczyta zadanie z podr ę cznika.  Czy było to dla Was pomocne?