DZIEŃ DINOZAURA
Dawno mnie tu nie było, wracam ze zdwojoną siłą :)
Przesyłam poniżej scenariusz na Dzień Dinozaura.
Przebieg:
1.
Ogon, tułów, szyja,
głowa...
Postać prawie jest gotowa.
Jeszcze tylko cztery nogi i wychodzi potwór srogi.
Taki duży wśród zarośli...
Pewnie byśmy za nim poszli.
Lecz to było wieki temu.
Teraz już go nie znajdziemy.
A dlaczego?
Bo wymarły.
Mam na myśli - ..............(dinozaury).
Postać prawie jest gotowa.
Jeszcze tylko cztery nogi i wychodzi potwór srogi.
Taki duży wśród zarośli...
Pewnie byśmy za nim poszli.
Lecz to było wieki temu.
Teraz już go nie znajdziemy.
A dlaczego?
Bo wymarły.
Mam na myśli - ..............(dinozaury).
2.
Rozmowa na
temat dinozaurów.
- czym jest dinozaur? (zwierze prehistoryczne, gad)
- jakie znacie nazwy dinozaurów? (diplodok, tyranozaur, triceratops, stegozaur)
- czym żywiły się dinozaury?
- skąd się brały małe dinozaury?
- czym jest dinozaur? (zwierze prehistoryczne, gad)
- jakie znacie nazwy dinozaurów? (diplodok, tyranozaur, triceratops, stegozaur)
- czym żywiły się dinozaury?
- skąd się brały małe dinozaury?
3. idą dinozaury – zabawa z wykorzystaniem rymowanki. Dzieci
poruszają się zgodnie z treścią rymowanki. Idą ścieżką dinozaury, może wcale
nie wymarły? Kroczą wolno, ociężale, głośno ryczą – rozszalałe. W prawo, w
lewo, w górę skoki, wśród paproci słychać kroki. Idą ścieżką dinozaury, może
wcale nie wymarły?
4.
Coś o dinozaurach” –
czyli wspólne oglądanie prezentacji multimedialnej, którą możecie
znaleźć , prezentacja działa po kliknięciu w myszkę, nie przejmujcie się
jak zobaczycie, że napisy są na siebie ponakładane, podczas oglądania będzie
wszystko ok… Napisy będą się pojawiać i znikać. Jeżeli nie macie możliwości
skorzystania z rzutnika to proponuję Wam skorzystać z plansz, które znajdziecie
5.
„Od największego
do najmniejszego…” – do tej zabawy można użyć zabawek przyniesionych przez
dzieci, zadaniem przedszkolaków jest ułożenie figurek od
najmniejszej do największej i odwrotnie.
6.
„Liczbowe
grzbiety”- zabawa dydaktyczna.
Nauczyciel dzieli dzieci na trzy, sześcioosobowe drużyny. Każdy członek grupy dostaje klamerkę z cyfrą od 1-6. Następnie rozdaje sylwety dinozaurów. Zadaniem drużyn jest przypięcie klamerek na grzbietach dinozaurów w odpowiedniej kolejności ( od 1 do następnie od końca)
Nauczyciel dzieli dzieci na trzy, sześcioosobowe drużyny. Każdy członek grupy dostaje klamerkę z cyfrą od 1-6. Następnie rozdaje sylwety dinozaurów. Zadaniem drużyn jest przypięcie klamerek na grzbietach dinozaurów w odpowiedniej kolejności ( od 1 do następnie od końca)
7.
„Gdzie jest dinuś”- układanie dinozaurów
względem siebie.
- weź dinozaura w prawą rękę,
- połóż dinozaura przed sobą,
- z tyłu,
- pomiędzy stopami,
- weź w lewą rękę,
- połóż pod kolanami, itp
- weź dinozaura w prawą rękę,
- połóż dinozaura przed sobą,
- z tyłu,
- pomiędzy stopami,
- weź w lewą rękę,
- połóż pod kolanami, itp
8.
Ile tu jest jaj?- bajka matematyczna.
Nauczycielka wymyśla bajkę, dostosowując jej treść do
możliwości dzieci. Każde dziecko dostaje do zabawy talerzyk papierowy, który
staje się gniazdem i jaja zrobione z folii aluminiowej, gazet. Mogą to być
również plastikowe jajka niespodzianki, duże korale, żołędzie, korki od butelek
i inne przedmioty.
Bajka może zaczynać się tak:
Mama triceratopsa ma w swoim gnieździe 5 jaj. Włóżcie do
swoich gniazd 5 jaj. 2 jajka sturlały się poza gniazdo. Ile jaj zostało w
środku? Gdzie jest więcej, w gnieździe, czy poza nim? Mama włożyła jajka powrotem
do gniazda. Z trzech jaj wykluły się dinozaury. Ile jaj pozostało niewyklutych?
Ile zostanie, jeśli jeszcze jeden triceratops się wykluje? I tak dalej…
9.
„Dinozaur” – dzieci
biegają po sali, na hasło „dinozaur” staja nieruchomo.
"Spacer dinozaurów" – zabawa ruchowo-naśladowcza: wylęganie się z jajka, przeciąganie się, chodzenie "ciężkimi" krokami, wyciąganie szyi do liści drzew, ucieczka przed większym dinozaurem na piętach, zasypianie.
"Spacer dinozaurów" – zabawa ruchowo-naśladowcza: wylęganie się z jajka, przeciąganie się, chodzenie "ciężkimi" krokami, wyciąganie szyi do liści drzew, ucieczka przed większym dinozaurem na piętach, zasypianie.
10.
„Nasze skamieliny” –
tu również przyda się masa solna. Dzieci otrzymują po kawałku, a następnie
odciskają w nim figurki dinozaurów.
Komentarze
Prześlij komentarz