Przejdź do głównej zawartości

Czy technologie mogą zastąpić nauczyciela?


Technologie teoretycznie mogą zastąpić nauczyciela. W wirtualnej rzeczywistości jest szereg stron, które wyjaśniają dane zagadnienia, kwestie w formie tekstu czy też filmików. Jednakże technologia nie zastąpi rozmowy z drugim człowiekiem. Nie powie „Tak, zmierzasz w dobrym kierunku”, nie zwróci uwagi na problemy ucznia, dziwne zachowanie, nadużywanie Internetu. Nie zmobilizuje do nauki, kiedy wychowankom tak bardzo się nie chce. Internet nie zorganizuje sam tak ciekawych zajęć, jakie może przeprowadzić kreatywny nauczyciel. I tak naprawdę w którymś momencie ucznia dopadnie zniechęcenie, takie samo jak wtedy gdy są nudne lekcje – prowadzone zawsze w ten sam sposób.
Uważam że rola nauczyciela jest nieoceniona. Spogląda on na ucznia całościowa, z każdej strony. Nawet jeżeli czegoś nie umie, ale widzi jego chęci, nadal dąży do tego, aby jak najlepiej mu to wytłumaczyć. Nauczyciel stara się także w każdej sytuacji pomóc swojemu wychowankowi i walczy o to, aby ten rozwinął skrzydła.
I mimo, że sama używam TIK – u w swojej pracy, jestem nim wręcz zachwycona, sądzę, że jest to tylko nowa metoda pracy – wychodząca naprzeciw młodym ludziom, pozwalającą  uatrakcyjnić swoje lekcji, a nie sposób na nową edukację bez pedagogów.




or 


A Wy co o tym sądzicie? Podzielcie się proszę refleksjami :)
Miłego dnia :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Na początek: ESCAPE ROOM

Co to w ogóle jest escape room, jak go zrobić?? Escape room to pokój zagadek. Uczniowie, aby z niego wyjść muszą najpierw prawidłowo rozwiązać parę zagadek. Działa to najczęściej tak:  Zadanie do wykonania, którego rozwiązanie jest następną podpowiedzią :) I tak w kółko. Pamiętajmy, aby też np. drzwiach do room'u zawiesić regulamin, który będzie zawierał ogólne zasady, w tym najważniejszą ile mają na to czasu. Wbrew pozorom nie jest to trudne do przygotowania. Jednak wymaga trochę czasu i logicznego pomyślenia. Moi uczniowie są tym zachwyceni. Poniżej przedstawiam przykładowy scenariusz na escape room o tematyce historycznej :) co prawda jest on przeznaczony dla starszych uczniów, ale na spokojnie, można go przerobić dla dzieciaków      z młodszych klas :) Zachęcam do wykorzystywania nowoczesnych technologii. Są one nieodłączne w naszym życiu, a dzieciaki bardzo je lubią. Dobrej nocy:) ESCAPE ROOM- Żołnierze Zesłani List dla uczestników, który do...
  DZIEŃ PRAW DZIECKA   Przebieg: 1. Powitanie w kole – przysyłanie iskierki przyjaźni i uśmiechu. 2.  Zabawa z szablonami – „Pokaż mi co czujesz” - omówienie prawa do wyrażania swoich emocji (szablony wyrazów twarzy). 3.  Zabawa: "Pokaż proszę". POKAŻ PROSZĘ pokaż proszę gdzie masz oczy, gdzie masz uszy, a gdzie nos, pokaż rękę, pokaż nogę, gdzie na głowie rośnie włos? podnieś rękę tupnij nogą kiwnij głową "tak" lub "nie" klaśnij w ręce skocz do góry i uśmiechnij się! 4.  Zabawa integracyjna: Ramię przy ramieniu – wprowadzenie w dobry nastrój. Dzieci stają w kole blisko siebie, ilustrując ruchem treść wyliczanki: Stoimy ramię przy ramieniu Możemy być wielcy w oka mgnieniu Możemy być całkiem mali Lecz nigdy nie będziemy sami ! Dzieci witają się wzajemnie przez podanie ręki. 5. Zabawa przy muzyce smutnej i wesołej (dzieci mimiką i ruchem ukazują emocje). 6. Słuchanie krótkich rymowanek i dopasowywanie ich do odpowiedniego prawa...

Dzień Misia

DZIEŃ MISIA – 25.11.2019r. 1.Powitanie uczestników spotkania – dzieci i ich ukochanych misiów. Nauczycielka wyjaśnia, że 25 listopada jest obchodzony światowy Dzień Pluszowego Misia – wszystkie misie i te małe i te duże mają swoje święto. 2.Dzieci krótko przedstawiają swoich przyjaciół – ulubione maskotki. Nauczycielka trzyma w rękach misia i wita się z wszystkimi wierszykiem Jana Brzechwy: Proszę Państwa, oto miś. Miś jest bardzo grzeczny dziś. Chętnie Państwu łapę poda. Nie chce podać? A to szkoda! 3. Zabawa „Spacer misiów” Nauczyciel rozkłada na podłodze koła hula-hoop. Zaprasza dzieci–misie do domków (obręczy). Następnie mówi, że misie są głodne i idą na spacer szukać miodu. Gra wolno na talerzach. Dzieci chodzą na czworakach, opierają dłonie i stopy na podłodze, patrzą przed siebie. Na przerwę w muzyce misie wracają do swoich domków i zasypiają. Zabawę powtarzamy kilka razy. 4. Misiowa muzyka relaksacyjna Dzieci–misie zasypiają. (Mogą mruczeć przez sen). N...