Przejdź do głównej zawartości

Czy nauczanie bez technologii jest możliwe?

Na wstępie przepraszam, za długą nieobecność... Dużo się działo.. 
Ale teraz są wakacje, więc nadrobię.. 
W związku z tym pomimo, że mamy wakacje, staram się znaleźć chociaż troszkę czasu na rozwój. Nie można przecież przed dwa miesiące nic nie robić 😂. Tak jak sportowiec, jeśli nie ćwiczy przez dłuższy czas to jego forma spada, tak samo zawód nauczyciela wymaga ciągłego kształcenia się. Więc pomiędzy odpoczynkiem, pracami w domu czy też wyjazdem - warto zrobić coś dla siebie i postawić na rozwój osobisty.
W ten właśnie sposób trafiłam na Akademie Kreatywnego Nauczyciela organizowaną przez edukreatywne.pl.. Jest to kurs on - line na temat nowoczesnych technologii. 
Pierwszy moduł za mną. Nie zajęło mi to wiele czasu, a poszerzyło moją wiedzę :) 💪💪

Stąd też moje pytanie do Was :) Czy w dzisiejszych czasach nauczanie bez technologii ma sens?

Dajcie znać co uważacie;) 
Poniżej przedstawiam swoją tezę na to :)

Nauczanie w dzisiejszych czasach bez technologii jest możliwe. Możemy wyrzucić ze szkoły komputery, tablety, tablice interaktywne itp., wracając do papierowych dzienników. Ale czy ma to sens? Czy nie lepiej wspomagać się, tym co zostało nam dane? Dopasować się do naszych uczniów? Internet i technologie dają nam ogrom wiedzy oraz możliwości. Młodsze społeczeństwo praktycznie się z nimi rodzi. W przeglądarce internetowej możemy wszystko „wygooglać”. Począwszy od plotek na temat gwiazd po wartościowe informacje. I właśnie tego musimy nauczyć dzieci. Odróżniać dobre informacje, przydatne od tych złych. Środki te również nam nauczycielom ułatwiają pracę. Nie musimy wertować setek książek, żebym znaleźć inspiracje, a nawet jeżeli mamy taką potrzebą wystarczy wpisać w Google daną frazę   i wyskakują nam pozycję bibliograficzne, które to możemy kupić w postaci E-book’a czy po prostu skorzystać z udostępnionej pozycji. Przygotowanie kart pracy, kartkówek, sprawdzianów też staje się łatwiejsze dzięki temu, że tworzymy dokument Word i drukujemy taką ilość, jaka nam jest potrzebna. Można wykorzystać szereg aplikacji, które dają nam możliwość przeprowadzenie testu on – line. Z punktu widzenia środowiska jest to duży plus – nie zużywamy  tyle papieru.
W dzisiejszych czasach praktycznie niemożliwe jest życie bez sprzętu typu komórka, tablet, laptop. W każdym domu jest chociaż jedno takie urządzenie. Sęk w tym żeby nauczyć się z tego odpowiednio korzystać, nie zapominając ze najważniejsi są ludzie oraz zdrowy rozsądek.
Dlatego uważam, że nauczyciele powinni wspierać uczniów w korzystaniu z technologii, a nie bronić się od tego rękami i nogami. Świat się zmienia, dzieci również i należy z tego korzystać. Jeżeli pokażemy naszym wychowankom jak bezpiecznie i właściwie korzystać z technologii, zainteresujemy ich ciekawymi i edukacyjnymi stronami, aplikacjami, grami to możemy być pewni, że dadzą sobie radę 😊

To pierwsze takie przemyślenie z tej serii, wkrótce pojawią się kolejne :)
Odpoczywajcie :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

  DZIEŃ PRAW DZIECKA   Przebieg: 1. Powitanie w kole – przysyłanie iskierki przyjaźni i uśmiechu. 2.  Zabawa z szablonami – „Pokaż mi co czujesz” - omówienie prawa do wyrażania swoich emocji (szablony wyrazów twarzy). 3.  Zabawa: "Pokaż proszę". POKAŻ PROSZĘ pokaż proszę gdzie masz oczy, gdzie masz uszy, a gdzie nos, pokaż rękę, pokaż nogę, gdzie na głowie rośnie włos? podnieś rękę tupnij nogą kiwnij głową "tak" lub "nie" klaśnij w ręce skocz do góry i uśmiechnij się! 4.  Zabawa integracyjna: Ramię przy ramieniu – wprowadzenie w dobry nastrój. Dzieci stają w kole blisko siebie, ilustrując ruchem treść wyliczanki: Stoimy ramię przy ramieniu Możemy być wielcy w oka mgnieniu Możemy być całkiem mali Lecz nigdy nie będziemy sami ! Dzieci witają się wzajemnie przez podanie ręki. 5. Zabawa przy muzyce smutnej i wesołej (dzieci mimiką i ruchem ukazują emocje). 6. Słuchanie krótkich rymowanek i dopasowywanie ich do odpowiedniego prawa

Dzień Misia

DZIEŃ MISIA – 25.11.2019r. 1.Powitanie uczestników spotkania – dzieci i ich ukochanych misiów. Nauczycielka wyjaśnia, że 25 listopada jest obchodzony światowy Dzień Pluszowego Misia – wszystkie misie i te małe i te duże mają swoje święto. 2.Dzieci krótko przedstawiają swoich przyjaciół – ulubione maskotki. Nauczycielka trzyma w rękach misia i wita się z wszystkimi wierszykiem Jana Brzechwy: Proszę Państwa, oto miś. Miś jest bardzo grzeczny dziś. Chętnie Państwu łapę poda. Nie chce podać? A to szkoda! 3. Zabawa „Spacer misiów” Nauczyciel rozkłada na podłodze koła hula-hoop. Zaprasza dzieci–misie do domków (obręczy). Następnie mówi, że misie są głodne i idą na spacer szukać miodu. Gra wolno na talerzach. Dzieci chodzą na czworakach, opierają dłonie i stopy na podłodze, patrzą przed siebie. Na przerwę w muzyce misie wracają do swoich domków i zasypiają. Zabawę powtarzamy kilka razy. 4. Misiowa muzyka relaksacyjna Dzieci–misie zasypiają. (Mogą mruczeć przez sen). N

Koło fortuny

Jak wykorzysta ć ko ł o fortuny w edukacji? Ostatnio szko ł a, w której pracuje naby ł a ko ł o fortuny.  Jak je wykorzysta ć ?  Poni ż ej par ę przyk ł ad ó w: .     Ko ł o to te ż genialne ­narz ę dzie, kiedy chcemy nagrodzi ć na­szego ucznia lub ca łą klas ę  za dobr ą prac ę i uwag ę na zaj ę ciach. Wybieraj ą c nagrody, np. ulubiona gra na podsumowanie zaj ęć , kr ó tki filmik z YouTube, ś piewanie ulubionej piosenki, sprawimy naszej klasie du ż o przyjemno ś ci, a kiedy do tego wykorzystamy w ł a ś nie ich sugestie, motywacja do pracy na kolejnych zaj ę ciach b ę dzie o wiele mocniejsza.  .     Wybieranie dzia ł a ń – odpytywanie .     Na lekcji wf .     Ć wiczenia ortograficzne – jaka literę wpisać, .     Utrwalanie liter .     Utrwalanie cyfr .     Wybieranie grup  Wybór osoby: Bywa,   ż e ci ęż ko jest wybra ć  nam osob ę , kt ó ra przyjdzie do odpowiedzi lub przeczyta zadanie z podr ę cznika.  Czy było to dla Was pomocne?