ESCAPE ROOM W EDUKACJI
To nie takie trudne, spróbuj!
1. Wymyśl
fabułę gry
Zadania
w Escapie Roomie powinna wiązać spójna fabuła. Uczestnicy mają wówczas
możliwość większego zaangażowania się w grę oraz większą satysfakcję z
rozwiązania skomplikowanej zagadki. Fabuła może być związana z określoną
postacią historyczną, wycinkiem wiedzy, określoną dziedziną matematyki. Ważnym
elementem gry jest wprowadzenie uczestników w świat przygody. Na początku gry możemy
wręczyć uczestnikom list np. Wyobraźcie sobie, że przenieśliście się do XIII w.
Czasów bez komputerów, tabletów, smartfonów…
2. Wymyśl
zagadki
Zagadki
nie powinny opierać się na wiedzy, lecz na elementach logicznego myślenia.
Uczestnicy muszą umieć wykorzystywać szczątkowe informacje i łączyć je w
całość, a nie dysponować ogromnym zakresem wiedzy. Jeżeli tworzymy Escape Room
o określonej tematyce, w czasie jego trwania powinni zdobywać wiedzę, na której
zależy prowadzącym.
Uczniowie
rozwiązują zadanie, gdzie otrzymują konkretny wynik, hasło lub wskazówkę do
dalszych poszukiwań kolejnych zadań. Przykład: uczniowie rozwiązują zadanie w
wyniku, którego otrzymują np. hasło. W sali umieszczamy np. koperty z oznaczeniami
różnych wyników lub pojęć.
3. Przygotuj
materiały
Dopiero
rozwiązanie wszystkich zagadek powinno doprowadzić grupę do wspólnego sukcesu.
Materiały powinny być dobrze sprawdzone, żeby uniknąć ewentualnych konfliktów,
które mogą się pojawić w czasie rozwiązywania zagadek.
Dodatkowa
aranżacja wnętrza pozwala przenieść się w świat przygody. Warto zadbać o takie
gadżety, jak zadanie ukryte w walizce z szyframi, zaszyfrowany list, zdrapka. Jeśli
chcemy, aby uczniowie zajrzeli do konkretnej książki i przeczytali dany
fragment, wskazówką może być tytuł i nr strony danej książki, a zadanie może
dotyczyć znalezionej informacji.
Graj
😊
Komentarze
Prześlij komentarz