Hej :) właśnie rozpoczął nam się drugi i ostatni (!) miesiąc wakacji.. Cieszycie na myśl o powrocie do pracy czy nie?
Dla tych, którzy już pracują, przedstawiam propozycje tygodniową - zabawy wakacyjny.
Dla tych, którzy już pracują, przedstawiam propozycje tygodniową - zabawy wakacyjny.
DZIEŃ I- WAKACYJNE SKOJARZENIA
|
1. Tworzenie skojarzeń na temat :WAKACJE
Rozmowa na temat kończącego się roku przedszkolnego.
Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z tego roku, który minął? Z najbardziej lubiłeś się bawić? Czym lubiłeś się bawić?
2. Zagadki słowne: (,,Zagadki dla najmłodszych"
J.Stec)
Kolorowe, pachnące, w ogrodzie czy na łące, chętnie je zbieramy na bukiet dla mamy. (kwiaty) Dobrze ją znamy z prześlicznej woni, kwitnie dzwonkami, chociaż nie zadzwoni. (konwalia) Wszyscy o niej mówią, że kwiatów królowa. Bywa czerwona, biała i różowa. (róża) Na zielonej łące kwitnie ich tysiące. W swej nazwie sto mają, jak się nazywają? (stokrotka) Szczęście przynosi, gdy ma cztery listki, jaka to roślina? To jest... (koniczyna)
2.Zabawa
rozwijająca szybkość i precyzję ,,Puzzle”.
Prowadzący dzieli uczestników na pięcioosobowe zespoły, każdej grupie wręcza kopertę z pociętą wakacyjną pocztówką. Na sygnał prowadzącego zespoły wysypują zawartość koperty na podłogę i próbują ułożyć elementy w całość.
3.
Zabawa ruchowa ,,Pociąg”.
Prowadzący z pośród dzieci wybiera maszynistów. Jeden pociąg jedzie nad morze, a drugi w góry.
4.
Zabawa rozwijająca szybkość ,,Słomkowe wariacje”.
Dzieci dobierają się w pary. Obydwoje trzymają w ustach słomkę. Na jednej ze słomek wisi mały pierścionek, który dziecko ostrożnie podaje swemu partnerowi. Para, której upadnie pierścionek, odpada z gry.
5. Wykonanie
kartki – moje wymarzone wakacje.
Dookoła brystolu, wszyscy przystępują do wykonania ramki na kartce. Dzieci przystępują do wykonania z kaszy maminej np. plaży, z kaszy gryczane góry. Z kolorowych gazet można powydzierać gotowe miejsca, połączyć i ponaklejać, wedle uznania twórców. Wystawa wszystkich kartek. |
DZIEŃ II-
ZABAWY Z KUBECZKAMI
|
1. Tworzenie
skojarzeń- jakie kolory kojarzą nam się z wakacjami??
Dzieci wybierają kubeczki w kolorach, które kojarzą im
się z wakacjami. Następnie budują z nich jakąś wakacyjną „rzecz” np. statek,
zamek itp.
2. Kółko i krzyżyk
na macie
Każde dziecko wybiera sobie jeden kolor. Zadaniem
każdego z uczestników jest ułożeniu pięciu kubeczków w jednym rzędzie-
pionowo, poziomo lub wspak. Przeciwnicy mogą blokować się.
3. Praca plastyczna
figury geometryczne
Dzieci z figur
geometrycznych tworzą dowolny, wakacyjny obrazek.
4. Gry i zabawy na
zewnątrz
Np. w berka, zawody sportowe wg własnego pomysłu.
5. Oś symetrii.
Prowadzący układa na macie do kodowania połowę np.
motyla. Dzieci mają za zadanie ułożyć drugą część.
6. Zabawy dowolne.
|
DZIEŃ
III- SMAKI LATA
|
1.„Sylabowe obrazki”- zabawa ruchowa.
Podczas trwania muzyki, dzieci swobodnie poruszają się po sali. Na
pauzę w muzyce, n-ciel pokazuje wakacyjny obrazek, a dzieci dzielą nazwę
przedmiotu z obrazka na sylaby i podają liczbę sylab.
2.„Smaki lata”- zabawa matematyczna
N-l opowiada krótką
historyjkę dotyczącą Wojtka, którego za uporządkowanie ubrań w nagrodę mama
zabrała do lodziarni. Tam klienci po kolei kupowali daną liczbę lodów w
określonych smakach. Zadaniem dzieci jest uzupełnić działanie na dodawanie i
ustalić wynik dodawania ( sumę kupionych lodów) i określić go za pomocą
kartoników z liczbami/ kropkami.
3.„Od najmniejszego do największego”- zabawa ruchowa
N-l rozdaje dzieciom
opaski z przedmiotami/zjawiskami związanymi z latem w różnych rozmiarach.
Podczas trwania utworu, dzieci swobodnie poruszają się po sali. Na pauzę w
muzyce, dzieci dobierają się grupy jednakowych przedmiotów i ustawiają się w
kolejności od najmniejszego przedmiotu do największego.
4.
Praca
plastyczne „Ulubione miejsce”.
Dzieci za pomocą
farb, malują swoje ulubione wakacyjne miejsce.
5.
Zabawy dowolne
|
DZIEŃ IV-
ZABAWY Z KODOWANIEM I KUBECZKAMI
|
1. Wprowadzenie
dzieci do kodowania.
Uświadomienie, iż muszą się poruszać swoim pionkiem ściśle według poleceń.
Zakodowanie drogi od początku do końca według wskazówek uczniów, a następnie
prowadzącego.
2. Budowanie jak
najwyższej wieży z kubeczków.
3. Wykonanie soku
owocowego z dostępnych owoców.
4. „Zapełnij
własnymi kubkami”.
Zapełnienie jednego rzędu poziomo lub pionowo własnymi
kubeczkami. Każdy zawodnik wybiera sobie kolor kubeczka, może jednorazowo
położyć tyle klocków, ile wyrzuci na kostce.
5. Zabawy i gry
ruchowe na zewnątrz.
|
DZIEŃ V-
ZABAWY Z BALONAMI
|
1. Zabawa ruchowa
„Baloniku mój malutki”.
2. Podbijanie balona
głową.
Osoba, która odbije
najwięcej razy wygrywa.
3. Malowanie
balonowi twarzy.
3. Zabawa ruchowa
przy muzyce
Taniec w parach z balonem
pomiędzy dziećmi.
4. Zawody sportowe z
balonem:
1. Bieg z balonem pomiędzy
nogami
2. Bieg z balonem
przywiązanym do nogi
3. Bieg na czworakach.
Dziecko biegnąc na czworakach odbija balon głową.
4. Bieg z balonem
odbijając go głową.
5. Eksperyment: Czy
balon pęknie?
Dmuchamy balon. Gdy to zrobimy, próbujemy nabić go na
wykałaczkę z jednej i drugiej strony.
|
Komentarze
Prześlij komentarz