Przejdź do głównej zawartości

Zabawy wakacyjny :)

Hej :) właśnie rozpoczął nam się drugi i ostatni (!) miesiąc wakacji.. Cieszycie na myśl o powrocie do pracy czy nie?
Dla tych, którzy już pracują, przedstawiam propozycje tygodniową - zabawy wakacyjny.



DZIEŃ I- WAKACYJNE SKOJARZENIA
1. Tworzenie skojarzeń na temat :WAKACJE

Rozmowa na temat kończącego się roku przedszkolnego.
Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z tego roku, który minął?
Z najbardziej lubiłeś się bawić? Czym lubiłeś się bawić?

2. Zagadki słowne: (,,Zagadki dla najmłodszych" J.Stec)
Kolorowe, pachnące,
w ogrodzie czy na łące,
chętnie je zbieramy
na bukiet dla mamy.
(kwiaty)

Dobrze ją znamy z prześlicznej woni,
kwitnie dzwonkami,
chociaż nie zadzwoni.
(konwalia)

Wszyscy o niej mówią,
że kwiatów królowa.
Bywa czerwona, biała i różowa.
(róża)

Na zielonej łące kwitnie ich tysiące.
W swej nazwie sto mają,
jak się nazywają?
(stokrotka)

Szczęście przynosi, gdy ma cztery
listki, jaka to roślina? To jest...
(koniczyna)

2.Zabawa rozwijająca szybkość i precyzję ,,Puzzle”.
Prowadzący dzieli uczestników na pięcioosobowe zespoły, każdej grupie wręcza kopertę z pociętą wakacyjną pocztówką. Na sygnał prowadzącego zespoły wysypują zawartość koperty na podłogę i próbują ułożyć elementy w całość.

3. Zabawa ruchowa ,,Pociąg”.
Prowadzący z pośród dzieci wybiera maszynistów. Jeden pociąg jedzie nad morze,                 a drugi w góry.


4. Zabawa rozwijająca szybkość ,,Słomkowe wariacje”.
Dzieci dobierają się w pary. Obydwoje trzymają w ustach słomkę. Na jednej ze słomek wisi mały pierścionek, który dziecko ostrożnie podaje swemu partnerowi. Para, której upadnie pierścionek, odpada z gry.

5. Wykonanie kartki – moje wymarzone wakacje.
Dookoła brystolu, wszyscy przystępują do wykonania ramki na kartce. Dzieci przystępują do wykonania z kaszy maminej np. plaży,                 z kaszy gryczane góry. Z kolorowych gazet można powydzierać gotowe miejsca, połączyć               i ponaklejać, wedle uznania twórców. Wystawa wszystkich kartek.
DZIEŃ II- ZABAWY Z KUBECZKAMI
1. Tworzenie skojarzeń- jakie kolory kojarzą nam się z wakacjami??
Dzieci wybierają kubeczki w kolorach, które kojarzą im się z wakacjami. Następnie budują z nich jakąś wakacyjną „rzecz” np. statek, zamek itp.

2. Kółko i krzyżyk na macie
Każde dziecko wybiera sobie jeden kolor. Zadaniem każdego z uczestników jest ułożeniu pięciu kubeczków w jednym rzędzie- pionowo, poziomo lub wspak. Przeciwnicy mogą blokować się.

3. Praca plastyczna figury geometryczne
Dzieci z figur geometrycznych tworzą dowolny, wakacyjny obrazek.

4. Gry i zabawy na zewnątrz
Np. w berka, zawody sportowe wg własnego pomysłu.

5. Oś symetrii.
Prowadzący układa na macie do kodowania połowę np. motyla. Dzieci mają za zadanie ułożyć drugą część.

6. Zabawy dowolne.
DZIEŃ III- SMAKI LATA
1.„Sylabowe obrazki”- zabawa ruchowa.
Podczas trwania muzyki, dzieci swobodnie poruszają się po sali. Na pauzę w muzyce, n-ciel pokazuje wakacyjny obrazek, a dzieci dzielą nazwę przedmiotu z obrazka na sylaby i podają liczbę sylab.
2.„Smaki lata”- zabawa matematyczna

N-l opowiada krótką historyjkę dotyczącą Wojtka, którego za uporządkowanie ubrań w nagrodę mama zabrała do lodziarni. Tam klienci po kolei kupowali daną liczbę lodów w określonych smakach. Zadaniem dzieci jest uzupełnić działanie na dodawanie i ustalić wynik dodawania ( sumę kupionych lodów) i określić go za pomocą kartoników z liczbami/ kropkami.

3.„Od najmniejszego do największego”- zabawa ruchowa
N-l rozdaje dzieciom opaski z przedmiotami/zjawiskami związanymi z latem w różnych rozmiarach. Podczas trwania utworu, dzieci swobodnie poruszają się po sali. Na pauzę w muzyce, dzieci dobierają się grupy jednakowych przedmiotów i ustawiają się w kolejności od najmniejszego przedmiotu do największego.

4.                  Praca plastyczne „Ulubione miejsce”.
Dzieci za pomocą farb, malują swoje ulubione wakacyjne miejsce.

5. Zabawy dowolne
DZIEŃ IV- ZABAWY Z KODOWANIEM I KUBECZKAMI
1. Wprowadzenie dzieci do kodowania. Uświadomienie, iż muszą się poruszać swoim pionkiem ściśle według poleceń. Zakodowanie drogi od początku do końca według wskazówek uczniów, a następnie prowadzącego.

2. Budowanie jak najwyższej wieży z kubeczków.

3. Wykonanie soku owocowego z dostępnych owoców.

4. „Zapełnij własnymi kubkami”.
Zapełnienie jednego rzędu poziomo lub pionowo własnymi kubeczkami. Każdy zawodnik wybiera sobie kolor kubeczka, może jednorazowo położyć tyle klocków, ile wyrzuci na kostce.

5. Zabawy i gry ruchowe na zewnątrz.
DZIEŃ V- ZABAWY Z BALONAMI
1. Zabawa ruchowa „Baloniku mój malutki”.

2. Podbijanie balona głową.
Osoba, która odbije najwięcej razy wygrywa.

3. Malowanie balonowi twarzy.

3. Zabawa ruchowa przy muzyce
Taniec w parach z balonem pomiędzy dziećmi.

4. Zawody sportowe z balonem:

1. Bieg z balonem pomiędzy nogami

2. Bieg z balonem przywiązanym do nogi

3. Bieg na czworakach. Dziecko biegnąc na czworakach odbija balon głową.
4. Bieg z balonem odbijając go głową.

5. Eksperyment: Czy balon pęknie?
Dmuchamy balon. Gdy to zrobimy, próbujemy nabić go na wykałaczkę z jednej i drugiej strony.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

  DZIEŃ PRAW DZIECKA   Przebieg: 1. Powitanie w kole – przysyłanie iskierki przyjaźni i uśmiechu. 2.  Zabawa z szablonami – „Pokaż mi co czujesz” - omówienie prawa do wyrażania swoich emocji (szablony wyrazów twarzy). 3.  Zabawa: "Pokaż proszę". POKAŻ PROSZĘ pokaż proszę gdzie masz oczy, gdzie masz uszy, a gdzie nos, pokaż rękę, pokaż nogę, gdzie na głowie rośnie włos? podnieś rękę tupnij nogą kiwnij głową "tak" lub "nie" klaśnij w ręce skocz do góry i uśmiechnij się! 4.  Zabawa integracyjna: Ramię przy ramieniu – wprowadzenie w dobry nastrój. Dzieci stają w kole blisko siebie, ilustrując ruchem treść wyliczanki: Stoimy ramię przy ramieniu Możemy być wielcy w oka mgnieniu Możemy być całkiem mali Lecz nigdy nie będziemy sami ! Dzieci witają się wzajemnie przez podanie ręki. 5. Zabawa przy muzyce smutnej i wesołej (dzieci mimiką i ruchem ukazują emocje). 6. Słuchanie krótkich rymowanek i dopasowywanie ich do odpowiedniego prawa

Dzień Misia

DZIEŃ MISIA – 25.11.2019r. 1.Powitanie uczestników spotkania – dzieci i ich ukochanych misiów. Nauczycielka wyjaśnia, że 25 listopada jest obchodzony światowy Dzień Pluszowego Misia – wszystkie misie i te małe i te duże mają swoje święto. 2.Dzieci krótko przedstawiają swoich przyjaciół – ulubione maskotki. Nauczycielka trzyma w rękach misia i wita się z wszystkimi wierszykiem Jana Brzechwy: Proszę Państwa, oto miś. Miś jest bardzo grzeczny dziś. Chętnie Państwu łapę poda. Nie chce podać? A to szkoda! 3. Zabawa „Spacer misiów” Nauczyciel rozkłada na podłodze koła hula-hoop. Zaprasza dzieci–misie do domków (obręczy). Następnie mówi, że misie są głodne i idą na spacer szukać miodu. Gra wolno na talerzach. Dzieci chodzą na czworakach, opierają dłonie i stopy na podłodze, patrzą przed siebie. Na przerwę w muzyce misie wracają do swoich domków i zasypiają. Zabawę powtarzamy kilka razy. 4. Misiowa muzyka relaksacyjna Dzieci–misie zasypiają. (Mogą mruczeć przez sen). N

Koło fortuny

Jak wykorzysta ć ko ł o fortuny w edukacji? Ostatnio szko ł a, w której pracuje naby ł a ko ł o fortuny.  Jak je wykorzysta ć ?  Poni ż ej par ę przyk ł ad ó w: .     Ko ł o to te ż genialne ­narz ę dzie, kiedy chcemy nagrodzi ć na­szego ucznia lub ca łą klas ę  za dobr ą prac ę i uwag ę na zaj ę ciach. Wybieraj ą c nagrody, np. ulubiona gra na podsumowanie zaj ęć , kr ó tki filmik z YouTube, ś piewanie ulubionej piosenki, sprawimy naszej klasie du ż o przyjemno ś ci, a kiedy do tego wykorzystamy w ł a ś nie ich sugestie, motywacja do pracy na kolejnych zaj ę ciach b ę dzie o wiele mocniejsza.  .     Wybieranie dzia ł a ń – odpytywanie .     Na lekcji wf .     Ć wiczenia ortograficzne – jaka literę wpisać, .     Utrwalanie liter .     Utrwalanie cyfr .     Wybieranie grup  Wybór osoby: Bywa,   ż e ci ęż ko jest wybra ć  nam osob ę , kt ó ra przyjdzie do odpowiedzi lub przeczyta zadanie z podr ę cznika.  Czy było to dla Was pomocne?