Przejdź do głównej zawartości

Wielkanoc, Wielkanoc i pisanki :)


I mamy święta Wielkanocne.. Święta to czas, który głównie powinniśmy spędzić z najbliższymi. Jednakże wiążą się one z szeregiem przygotowań: generalne sprzątanie domu, przygotowanie ciast, sałatek, posiłków itp. Jeżeli zaangażujemy nasze pociechy do przygotowań świątecznych, możemy nie tylko zyskać pomocników, ale także pobyć trochę czasu z nimi. Szczególnie młodsze dzieci, bardzo lubią uczestniczyć w pracach domowych. Poniżej zamieszczam parę sposobów na pisankę wielkanocną. Skorzystacie z któregoś?

Stworki z jajek
Potrzebne materiały: jajko, folia, papier
Świetną zabawą może być tworzenie stworków z pisanek. Można wykorzystać do tego sreberko lub złotą folię, które bardzo łatwo układają się w wybrane przez nas kształty. Dzięki tej metodzie jesteśmy w stanie stworzyć wielkanocne zajączki, czy kurczaczki. Folią owijamy całe jajko. Następnie z dwóch kolejnych kawałków modelujemy uszy i przyczepiamy na czubka jajka. Z niewielkiego kawałeczka folii robimy kuleczkę, która będzie ogonem naszego zajączka. Oczka, wąsy i nosek można wyciąć w kolorowej taśmie samoprzylepnej.Podobnie postępujemy w przypadku kurczaczków.
Do stworzenia kolorowych stworków można wykorzystać także kolorową wycinankę z kartkami samoprzylepnymi, z której wycinamy poszczególne elementy zwierzątek i przyklejamy je do jajka. 



Pisanki ozdabiane naklejkami

Potrzebne materiały: jajko, naklejki lub papier samoprzylepny

Do tej metody potrzebne nam są tylko gotowe naklejki, bądź też wycięte z papieru samoprzylepnego. Naklejamy i gotowe.


Jajka malowane farbami plakatowymi

Potrzebne materiały: jajko, farby plakowe

Najprostsza chyba metoda.. Malujemy według uznania jajko farbami.




Pisanki zdobione metodą decoupage

Potrzebne materiały: jajko, serwetka, klej do decoupage, nożyczki.

Najpierw wycinamy dowolny wzór z serwetki. Pamiętajcie, aby od serwetki oderwać dwie warstwy spod spodu. Gdy mamy wycięte wzory, naklejamy. I gotowe 😊
Ps. Ewentualnie można pomalować na końcu lakierem. Będzie się ładnie błyszczało 😊



Pisanki zdobione cekinami

Potrzebne materiały: jajko styropianowe, pinezki, cekiny.

Cekina nabijamy na pinezkę i wbijamy do jajka. I tak powtarzamy do uzyskania zamierzonego efektu.


Przedstawione metody są ekspresowymi metodami. Pokazują, że nie trzeba mieć wiele czasu, żeby zrobić piękną pisankę.
Na sam koniec załączam dwa filmiki, znalezione w Internecie z ciekawymi pomysłami 😊



Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych!!


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

  DZIEŃ PRAW DZIECKA   Przebieg: 1. Powitanie w kole – przysyłanie iskierki przyjaźni i uśmiechu. 2.  Zabawa z szablonami – „Pokaż mi co czujesz” - omówienie prawa do wyrażania swoich emocji (szablony wyrazów twarzy). 3.  Zabawa: "Pokaż proszę". POKAŻ PROSZĘ pokaż proszę gdzie masz oczy, gdzie masz uszy, a gdzie nos, pokaż rękę, pokaż nogę, gdzie na głowie rośnie włos? podnieś rękę tupnij nogą kiwnij głową "tak" lub "nie" klaśnij w ręce skocz do góry i uśmiechnij się! 4.  Zabawa integracyjna: Ramię przy ramieniu – wprowadzenie w dobry nastrój. Dzieci stają w kole blisko siebie, ilustrując ruchem treść wyliczanki: Stoimy ramię przy ramieniu Możemy być wielcy w oka mgnieniu Możemy być całkiem mali Lecz nigdy nie będziemy sami ! Dzieci witają się wzajemnie przez podanie ręki. 5. Zabawa przy muzyce smutnej i wesołej (dzieci mimiką i ruchem ukazują emocje). 6. Słuchanie krótkich rymowanek i dopasowywanie ich do odpowiedniego prawa

Dzień Misia

DZIEŃ MISIA – 25.11.2019r. 1.Powitanie uczestników spotkania – dzieci i ich ukochanych misiów. Nauczycielka wyjaśnia, że 25 listopada jest obchodzony światowy Dzień Pluszowego Misia – wszystkie misie i te małe i te duże mają swoje święto. 2.Dzieci krótko przedstawiają swoich przyjaciół – ulubione maskotki. Nauczycielka trzyma w rękach misia i wita się z wszystkimi wierszykiem Jana Brzechwy: Proszę Państwa, oto miś. Miś jest bardzo grzeczny dziś. Chętnie Państwu łapę poda. Nie chce podać? A to szkoda! 3. Zabawa „Spacer misiów” Nauczyciel rozkłada na podłodze koła hula-hoop. Zaprasza dzieci–misie do domków (obręczy). Następnie mówi, że misie są głodne i idą na spacer szukać miodu. Gra wolno na talerzach. Dzieci chodzą na czworakach, opierają dłonie i stopy na podłodze, patrzą przed siebie. Na przerwę w muzyce misie wracają do swoich domków i zasypiają. Zabawę powtarzamy kilka razy. 4. Misiowa muzyka relaksacyjna Dzieci–misie zasypiają. (Mogą mruczeć przez sen). N

Koło fortuny

Jak wykorzysta ć ko ł o fortuny w edukacji? Ostatnio szko ł a, w której pracuje naby ł a ko ł o fortuny.  Jak je wykorzysta ć ?  Poni ż ej par ę przyk ł ad ó w: .     Ko ł o to te ż genialne ­narz ę dzie, kiedy chcemy nagrodzi ć na­szego ucznia lub ca łą klas ę  za dobr ą prac ę i uwag ę na zaj ę ciach. Wybieraj ą c nagrody, np. ulubiona gra na podsumowanie zaj ęć , kr ó tki filmik z YouTube, ś piewanie ulubionej piosenki, sprawimy naszej klasie du ż o przyjemno ś ci, a kiedy do tego wykorzystamy w ł a ś nie ich sugestie, motywacja do pracy na kolejnych zaj ę ciach b ę dzie o wiele mocniejsza.  .     Wybieranie dzia ł a ń – odpytywanie .     Na lekcji wf .     Ć wiczenia ortograficzne – jaka literę wpisać, .     Utrwalanie liter .     Utrwalanie cyfr .     Wybieranie grup  Wybór osoby: Bywa,   ż e ci ęż ko jest wybra ć  nam osob ę , kt ó ra przyjdzie do odpowiedzi lub przeczyta zadanie z podr ę cznika.  Czy było to dla Was pomocne?